Evropská unie
Evropský sociální fond
Operační program Zaměstnanost
Rozvoj nástrojů strategického řízení, komunikace s veřejností
a vzdělávání úředníků v podmínkách města Aš.
Číslo projektu: CZ.03.4.74/0.0/0.0/17_080/0010008.
25. 5. 2021 / 09:19
V březnu a dubnu probíhalo mezi obyvateli Aše dotazníkové šetření. Komplexní dotazník určen převážně pro dospělé, hlavně svou náročnosti, byl k dispozici online a vyšel i v Listech Ašska 3. 3. 2021. Celkem se dotazníkového šetření zúčastnilo 838 občanů města. Na podobně velké město je to neuvěřitelně velký počet respondentů a moc si toho vážíme!
Doslova jste nás zahnuli názory a odpověďmi a bylo to super! Co z dotazníku vyplývá? Nejvíce občany pálí ve městě nedostatek služeb, obchodů a kultury (67 % dotazovaných). Občané by také upřednostnili investice do zvýšení pocitu bezpečnosti. Podle 61 % respondentů město nevyužívá dostatečně potenciálu cestovního ruchu.
Naopak nejspokojenější jsou obyvatelé s kvalitou ovzduší (91 % z dotazovaných). Příroda, zeleň a okolí města byly nejčastěji zmiňovány odpovědi v otevřené otázce, co mají obyvatelé na Aši nejraději. Mezi další silné stránky patří možnosti sportovního vyžití a možnosti nákupu potravin.
Mezi mladými studenty a žáky probíhalo anketní šetření, kterého se zúčastnilo 348 mladých Ašaček a Ašáků. Mladí hodnotí život v Aši lépe než jejich rodiče a starší generace. Obecně se jim v Aši líbí, ale chybí jim rovněž služby a specializované obchody. Nejvíce touží po fastfoodu a novém nebo opraveném skateparku. Ve svých školách jsou studenti a žáci velmi spokojeni a nejčastěji na otázku co by chtěli na škole změnit, odpovídali “NIC“. Poté se přání týkaly oprav tříd, změně obědů a větších nebo novějších šaten.
Mladí velmi pozitivně hodnotí rovněž okolní přírodu, vrch Háj, kulturní centrum LaRitma a lesoparky ve městě. I oni vidí nevyužitý potenciál města jak z hlediska cestovního ruchu tak i pracovní nabídek prací ve městě. Prezentaci výstupů si můžete prohlédnout zde.
Jsme nadšení z toho, kolik z vás se do výzkumu zapojilo. Děkujeme! Běžíme dále a strategie se už rýsuje. V létě vám už chceme ukázat pracovní verzi.
Těšíte se taky?